Gotowanie

Kotlety jaglano – jajeczne 

Ostatnie dwa dni, temperatura nieco spadła, a My poczuliśmy potrzebę zjedzenia czegoś treściwszego :). Jesteśmy kaszożercami ;), fanami kaszy Jaglanej. Nasz Dygnitarz i starszy syn też zajadają się kaszami. Miłek  bardzo lubi tę potrawę I często pyta : Mamo kiedy będą Te kotlety na obiad 😉 

 Nasza propozycja to Kotlety jaglano-jajeczne. 

SKŁADNIKI :

  • 7 jajek 
  • 100 g kaszy jaglanej
  • szklanka mleka
  • szczypior
  • koper
  • 4 plastry żółtego sera
  • łyżka bułki tartej i odrobina do obtoczenia
  • sól
  • pieprz
  • masło

PRZYGOTOWANIE :

Ugotowałam 6 jajek, ugotowałam jeden woreczek kaszy jaglanej w mleku. Po wystudzeniu tych składników, włożyłam do miski obrane jajka i kaszę. Dodałam świeżo pokrojony koperek i pocięty szczypior, do tego dodałam łyżkę bułki tartej. Starłam na tarce trochę żótego sera, posoliłam, popieprzyłam i zaczęłam widelcem ugniatać. Wbiłam surowe jajko i powoli wyrobiłam masę. Z tej masy formowałam kulki, które później spłaszczyłam i obtoczyłam w bułce. Placki kładłam na rozgrzane masło które już skwierczało na patelni. Smażyłam około 10 mniut na małym ogniu. 

SMACZNEGO.

28 thoughts on “Kotlety jaglano – jajeczne 

  1. Zrobiłam kiedyś kotlety z kaszy jaglanej, byłam mocno podekscytowana, ale nie dało sie tego zjesc 😉 były gorzkie i tak klajstrowate, że zjadły je gołębie 🙂 Mozliwe ze skusze sie na Twój przepis bo są tam skladniki które mogą przełamać tę gorycz.

    Polubienie

Skomentuj

