Gotowanie

Tatra serowo-porowo-jajeczna z rybą

Bardzo lubię robić tarty gdyż są proste, szybkie w wykonaniu i pyszne. Ta którą chcę wam zaproponować jest szczególna, gdyż kojarzy mi się z Chorwacką wyspą Brać na której spędzaliśmy z mężem podróż poślubną. My przygotowaliśmy ją na śniadanie ;),natomiast śmiało można ją zasewrować jako danie główne. To zależy od wielkości formy do zapiekania. Właśnie dzisiaj ją przygotowałam mężowi na obiad,zapach, smak przypomniał mu tamten piękny poranek :).

Zapraszam 🙂

SKŁADNIKI:

  • 1opakowanie ciasta francuskiego
  • 2 duże pory
  • 5/6 jajek
  • 100 g żółtego sera (ja dodałam goudę)
  • 4 łyżki śmietany
  • ½ łyżeczki soli
  • Rybę (ja dałam makrelę wędzoną )można tuńczyka z puszki lub łososia wędzonego
  • pieprz
  • 1 łyżka masła (plus do posmarowania formy)
  • bułka tarta
  • Do posypania dowolna zielenizna

PRZYGOTOWANIE:
Formę do tarty posmarowałam masłem i posypałam bułką tartą.

Ciasto francuskie rozłożyłam na formie do zapiekania. W razie konieczności ciasto można lekko rozwałkować.

Ciasto ponakłuwałam widelcem i wstawiłam do nagrzanego do 200°C piekarnika na 7 minut.

Pora umyłam i posiekałam.

Masło rozpuściłam na patelni, dodałam pora i smażyłam około 6 minut. Aż zrobił się miekki.

Jajka roztrzepałam ze śmietaną, solą i pieprzem. Ser starłam na tarce. Pora i 3/4 sera dodałam do masy jajecznej. Dokładnie wymieszałam składniki i wylałam na podpieczony spód. Rozłożyłam makrelę i całość posypałam pozostałym serem.

Piekłam około 25 minut w temperaturze 200°C. Tarta ma się zarumienić a jajka ściąć.

Smacznego 🙂

5 thoughts on “Tatra serowo-porowo-jajeczna z rybą

  1. Dziękuję Ci dobra kobieto za ten przepis 🙂 uwielbiam pora, ale nie znam wielu przepisów z nim, przez co nie jem go zbyt często. Dziś biegnę po ciasto francuskie i zrobię na kolację 🙂

    Lubię to

Skomentuj

